MY GUEST BOOK

Followers

My Blog Awards 2008/2009

Tuesday, May 26, 2009

Nasi Goreng Kampung express


26/5/2009

Semalam ada lebihan nasi putih tu..so pagi ni buat nasi goreng kampung express je..guna perencah nasi goreng ADABI tu.

Pagi sampai tenghari ni makan nasi goreng kampung je


RESEPI Nasi Goreng Kampung

Bahan-bahan
3-4 cawan nasi putih
2-3 sudu minyak masak
perencah nasi goreng ADABI
beberapa cili padi di tumbuk
sedikit ikan bilis

garam secukup rasa
Hiasan
hirisan timun
bawan goreng
telur mata kerbau


1. Masukkan beberapa sudu minyak masak, masukkan sepeket perencah nasi goreng ADABI.
2. Masukkan ikan bilis..
3. Masukkan nasi putih..kacau sebati
4. Masukkan cili padi
5. Masukkan garam gaul sebati.
6. Angkat dan ketepikan.
7. Goreng telur mata kerbau..
8. Makan nasi bersama-sama telur mata kerbau, hirisan timun, tabur bawang atas nasi.



3 comments:

ain said...

senang ada xpress2 ni kan. kalau rasa malas aje, main koyak peket then campak dlm kuali. abis citer.hehe

p/s..akak selalunya ns goreng cina yg pakai xpress2 ni. tak tau nak buat la.

ima said...

kak ima kalau malas nasi goreng expresslah jadinya...kalau rajin sikit tu buat perencah sendiri...anak2 suka sgt nasi goreng ni,sampai ke malam pun tak pe...hihi senang kerja.

FiDa@aMiDa said...

kak ain, kak ima

itulah pagi kunci jam awal tapi terlewat sket kelam kabut bangun siapkan nasi goreng kg express ni utk bekalan anak dan suami

utk anak saya buat kurang pedas