MY GUEST BOOK

Followers

My Blog Awards 2008/2009

Sunday, January 10, 2010

Dubai Global Village

Singapore and Malaysia sharing Pavillion





Main Buih sabun

Bawa my sis jalan-jalan

budak nakal kepenatan tido

Europe Pavilion - Effel Tower


9/1/2010

Jalan-jalan Dubai Global Village sementara winter (22 November 2008 - 27 February 2010)
per entry 10dhs per person, free children under 3 years olds
Seawal jalam 3.30 petang kami menunggu untuk kaunter tiket dibuka..punyelah ramai umat manusia hehehhee nasib kami datang awal dapat parking kereta tak berapa jauh dengan entrance.

Walaupon saya kurang sihat batuk-batuk, flu tapi memandangkan my sis ada datang bercuti temankan jugak dia nak ronda-ronda sekitar Dubai..tak sampai hati pulak tengok dia terperok je kat dalam rumah hehehehe

Selama lebih kurang 4 jam kami ronda-ronda dalam Global Village ni..pelbagai negara ada kat sini so macam travel in one day all over the world hehehhehe..

Mula-mula tu tak berapa sejuk sangat dah masuk maghrib tu sampai ke malam sejuk giler..berangin sebab tempat lapang...so windy...Puji dengan tandas dan surau yang disediakan sungguh bersih..

Tahun ini Malaysia turut serta membuat pavilion Kuala Lumpur Twin Tower tetapi berkongsi dengan Pavilion dari Singapura..yang menghampakan kami dalam Pavilion Malaysia ni semuanya produk-produk dari negara China sahaja...nanti orang luar ingat Malaysia ni semuanya dari bangsa cina sahaja...next time hantarlah peniaga dari Malaysia sendiri menjual produk-produk yang ada identiti Malaysia macam produk Kraftangan ker, Batik Sutera apa-apa jelah yang melambangkan Malaysian produk betul tak?

Okaylah itu sahaja citer nak di kongsi bersama :)


9 comments:

Mother of Two said...

this year tak pegi lagi.. ngat nak pegi weekend nielah. apa jual dlm pavilion malaysia tu?

FiDa@aMiDa said...

sheila..semua brg2 dari china je..x menarik langsung hehehhe. x da identiti msia hehehe

isha said...

bestnya jln2.....kat sna pe yg menarik eii

FiDa@aMiDa said...

isha..kat dubai x da sgt yg menarik kecuali..bangunan tertinggi di dunia burj khalifa..burj al arab, shopping mall al maklumlah duduk di padang pasir berdengung ni hehehhe

Unknown said...

Hi kak fida..menariknya dubai

indahhouse said...

Salam kak fida,
menarik nampak gambar2 tu, kak. Hope not too late to wish Happy Birthday to kak Fida. Moga ceria slalu, dimudahkan segala urusan dan bahagia di samping keluarga. :)

UMMI ANGGUN said...

salam kak fida,
saya nak tanyalah kalau nak jual produk malaysia kat sana senang ke laluannya..kalau ok saya ada gak niat nak jual barang buatan malaysia ke sana dan masuk dalam Global Village sana..takpun kak fida boleh jadi ejen saya kat sana..boleh?

FiDa@aMiDa said...

salam tifa terima kasih sudi singgah blog akak :)

salam indahhouse..terima kasih atas ingatan

salam ummi anggun..yg tu akak tak pastilah..cuba ummi anggun hubungi agensi kerajaan msia kat Dubai..mana tau boleh tolong pasarkan produk dari msia ke global village

Iryani Noor said...

best nyer k.fida.. mcm disney land pon ader