MY GUEST BOOK

Followers

My Blog Awards 2008/2009

Tuesday, July 20, 2010

Pangkor Island


sunset dinner


mandi time
beautiful sunset scenery

welcoming drink syrup selasih
resort map
ferry schedule



20/7/2010

Percutian seterusnya ke Pangkor Island..mengambil masa 3 jam dari Rawang - Lumut menaiki kereta. Boleh download direction map ke sana melalui website resort. Alhamdulillah kami yang tak familiar jalan ke sana selamat sampai ikut direction tersebut.

Rawang - Bidor Toll - Teluk Intan - Setiawan - Lumut - Pangkor. Parking kat tepi area Lumut Jetti RM10 per day selamat parking berpagar. 5 minit menuju Jetti Lumut


Sebelum naik ferri kami pekena Nasi Kandar tepi Jetti Lumut...pastu beli tiket ferri di kaunter yang khas untuk tetamu hotel Pangkor Island Beach Resort jika anda pilih resort ini. Private ferri khas terus ke destinasi Resort. Dewasa RM19, kanak-kanak RM13. Jika tidak anda perlu membeli di Kaunter Main Jetti naik ferri dengan public akan turun di Jetti Pangkor main town.

Perjalanan Jetti ke Lumut mengambil masa 30 minit. Sampai di sana kami disajikan dengan sirap Selasih as welcoming drink dengan nyanyi lagu cuti-cuti Malaysia.


Resort ini best sebab kami pergi time weekday tak da lah crowded sangat...boleh pilih nak duduk Garden Wing, Ocean Wing, Garden Villa, Sea Villa, Bangalow ikut budget masing-masinglah. We all stay at Garden Wing.

Resort ini formely known as Pan Pacific..sempat berbual-bual dengan staff di sana...dah setahun tukar management...Resort ini mempunyai private beach so orang luar tak boleh masuk...mainly strictly for hotel guest.


Kalau nak pusing-pusing pulau RM85 resort boleh arrange..macam-macam aktiviti kat sini boleh buat..nak naik basikal, nak snorkling, jungle trecking, boat,dll

Seronok nyaman dan damai....resort berdekatan dengan hutan simpanan..so banyak burung-burung Hornbill (burung enggang) kat mana-mana

Budak-budak seronok mandi sampai tak mau balik lagi tak puas berendam...makanan ok not bad sedap dan variety..staff also friendly.

I would recommend this hotel if you wish to Pangkor Island.
For more information about the Resort CLIK HERE

1 comment:

shaza said...

Salam Sis, masih di Malaysia ke?? Bila balik Dubai?.. Saya nak tanye, sis ade tak kawan2 Malaysia yang tinggal di Bahrain?? Saya nak dapatkan sedikit info tentang Bahrain..

Thanks..